SPECJALISTYCZNA PRACOWNIA REGENERACJI , NAPRAWY TURBOSPRĘŻAREK SAMOCHODOWYCH - ŁĘCZYCA
Więcej na www.regeneracja-turbosprezarek.pl
tel.609707060
Proces regeneracji turbosprężarki firmy Borgwarner, Garrett, Holset, IHI oraz KKK.
Etapy rozbierania oraz oceny stanu technicznego elementów turbosprężarek:
- Rozłożenie turbosprężarki oraz wstępna ocena stanu technicznego poszczególnych części
- Czyszczenie elementów w specjalistycznej, wysokociśnieniowej myjce TURBOclean wraz z odpowiednim detergentem,
- Na tym etapie można określić, czy zespół wałka z wirnikiem, rdzeń, koło kompresji czy korpusy nadają się do ponownego użycia,
- Elementy żeliwne, typu obudowa części wylotowej, poddawana jest piaskowaniu przy użyciu piaskarek firmy AUER za pomocą korundu.
- Elementy aluminiowe oraz żeliwne są przenoszone do drugiej piaskarki, w której stosujemy odpowiednie kulki szklane, które bardzo dokładnie oczyszczają oraz nabłyszczają powierzchnię elementów. Jest to gwarancja wysokiego oczyszczenia elementów z wszelkiego brudu.
- Wyczyszczone w ten sposób części, złożone zostają w podpisanym pojemniku, po czym generowana jest lista potrzebnych części do danej turbosprężarki,
Wyżej wymienione etapy są realizowane w tzw. brudnym pomieszczeniu. Pojemniki z wyczyszczonymi turbosprężarkami są przemieszczane do czystego pomieszczenia.
Etapy wyważania oraz doważania wałka z wirnikiem oraz koła kompresji:
Wyważanie oraz doważanie jest wykonywane na zaawansowanych, najnowszych oraz najlepszych maszyn na rynku, znanej firmy Schenck, odpowiednio: TB Comfort oraz TB Sonio.
- Na maszynie TB Comfort umieszczony zostaje wałek z wirnikiem, po czym ustawia się maszynę pod dany wałek z wirnikiem,
- Jeżeli prędkość obrotowa zgadza się z zadaną wartością (ok. 2600 obr./min.), uruchamiany jest właściwy pomiar niewyważenia,
- Po wykonanym pomiarze, wyświetla nam się wartość niewyważenia na danym kącie korygujemy niewyważenie poprzez odjęcie materiału z powierzchni korekcyjnych,
- Dzięki wysokiej precyzji, możliwe jest uzyskiwanie wartości niewyważenia, rzędu 1 mg a czasem i mniej, co w przypadku producenta wynosi odpowiednio nawet 100 mg!,
- Następuje montaż koła kompresji na wyważonym wałku, po czym ponownie ustawia się maszynę,
- Uruchomiony zostaje pomiar, który tak samo wskaże nam kąty, na których występuje największe niewyważenie co skutkuje korekcją masy,
Bardzo ważne jest zachowanie najwyższej czystości, dlatego cały proces wyważania oraz doważania odbywa się w zupełnie oddzielnym, zupełnie czystym pomieszczeniu. Każdy pyłek może skutkować nieprawidłowym wynikiem pomiarów oraz uszkodzeniem bardzo kosztownych elementów wyważarki.
Doważanie przy użyciu TB Sonio
-Rdzeń turbosprężarki zostaje zamontowany na maszynie,
- Załadowany zostaje program dla danego wałka jeżeli nie ma programu, sami go tworzymy. Tylko w ten sposób możemy zagwarantować najwyższą dokładność wykonywanego doważania,
- Jeżeli nie pojawiły się żadne problemy, uruchamiamy pomiar, w trakcie którego rozpędzamy wirnik sprężarki do prędkości rzędu 130-210 tyś. obr./min.
- Tak jak poprzednio na maszynie TB Comfort tak i w TB Sonio, pokazuje się na ekranie monitora kąt, na którym występuje największe niedoważenie. Jest ono korygowane w podobny sposób.
- Korekcje wykonywane są do momentu uzyskania założonych przez naszą firmę tolerancji, które są o połowę niższe od deklarowanych przez producenta wirników!,
- Drukowany zostaje protokół doważania, na którym umieszczone zostają wszystkie informacje i wykonanym pomiarze.
Maszyna TB Sonio firmy Schenck, pozwala nam na wygodną oraz precyzyjną pracę coś, czego inne urządzenia dostępne na rynku nie mogą zagwarantować.
Etapy składania turbosprężarek:
- Po wykonaniu procesów wyważania oraz doważania, gotowy rdzeń zostaje umieszczony na stole montażowym,
- Montowany zostaje korpus dolotowy, zmienna geometria oraz obudowa części wydechowej. Wszystkie śruby zostają dokręcone odpowiednim momentem obrotowym. Montowany zostaje zawór podciśnieniowy.
- Tak złożona turbosprężarka, zostaje podłączona do urządzenia Redat w celu odpowiedniego ustawienia zmiennej geometrii. Urządzenie to, dzięki bardzo bogatej bazie danych, jest w stanie dokonać pomiaru otwarcia i zamknięcia naszej zmiennej geometrii i wskazania wartości do poprawy.
- Jeżeli turbosprężarka posiada elektronicznie sterowaną zmienną geometrię, używamy rodzimej produkcji urządzenie o nazwie ATD-1, która również pomaga w precyzyjnej regulacji zmiennej geometrii.
- Jest to również ostatnia czynność w procesie regeneracji turbosprężarek, która oczywiście została opisana w formie skróconej.
Gwarancja
-
Typowe uszkodzenia turbosprężarek:
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarek jest uszkodzone koło kompresji, zatarty wałek z powodu braku smarowania lub znaczne wycieki oleju z turbosprężarki. Regeneracja takich turbosprężarek obejmuje wymianę wszystkich uszczelnień, koła kompresji oraz wałka z wirnikiem.
Regeneracja naprawa wtryskiwaczy www.wtryskiwacz.com
99-100 ŁĘCZYCA woj. Łódzkie
Odnośnik do tego ogłoszenia: www.ogloszenia.laskonline.pl/regeneracja-naprawa-turbosprezarek-lask,1528.html